Blog
5 marketingtips van een organisatie-antropoloog
Sommige adviezen en tips komen uit onverwachte hoek. Wat kan een (organisatie-)antropoloog jou vertellen over marketing? Nou, best wel veel. Want zij weten veel over cultuur, rituelen en identiteit.
Waarom de waarom-vraag niet werkt!
Stop met het vertellen over je passies en je drijfveren. En als je dit toch doet, zullen jouw klanten beleeft luisteren en je advertenties zullen ze prachtig vinden. Maar ze zullen er geen pen, auto of website méér door kopen. Weet je wat wel helpt?
Internationale vrouwendag: meer vrouwen in de politiek
Vandaag, 8 maart, is het internationale vrouwendag. Dit jaar staat het in het teken van de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart a.s. In de gemeente Tynaarlo, bijvoorbeeld, zitten momenteel 3 (!) vrouwen in de gemeenteraad.
Beter goed verzonnen dan slecht gejat?
Wat voor ondernemer ben jij? Een ondernemer die alles zelf uit zoekt? Of wil jij graag zien hoe anderen het doen en doe je dit dan ook? Of ben je misschien een combinatie van beiden? Je kunt niet alles zelf uitvinden. Dus beter goed gejat dan slecht (zelf) verzonnen.
Sociale media voor absolute beginners – 4 –
Sociale media is nuttig, leuk, hot en verslavend. Ook voor ondernemers. Maar waar begin je. Hoe werkt het en wat zijn de belangrijkste dingen om te weten. Deel 4: Waar zitten mijn klanten online?
Sociale media voor absolute beginners – 2 –
Sociale media is nuttig, leuk, hot en verslavend. Ook voor ondernemers. Maar waar begin je. Hoe werkt het en wat zijn de belangrijkste dingen om te weten. Deel 2 uit de serie: sociale media voor absolute beginners. In dit deel: hoe vertel je je verhaal.
Sociale media voor absolute beginners – 3 –
Sociale media is nuttig, leuk, hot en verslavend. Ook voor ondernemers. Maar waar begin je. Hoe werkt het en wat zijn de belangrijkste dingen om te weten. Deel 3: Welke formaten hebben afbeeldingen en video’s?
Sociale media voor absolute beginners – 1 –
Een nieuwe serie voor ondernemers over sociale media. Want sociale media is hot en nuttig, maar soms ook een dingetje. De eerste, en meteen de belangrijkste vraag is: waarom, waarom wil jij op sociale media? En wat hoop je daar te vinden?
38 fouten die ik maakte als beginnend ondernemer
De 38 fouten die ik maakte toen ik startte als ondernemer en waar jij iets van kunt leren.