Blog
Disruptief? Een pleidooi voor de onzichtbaren, de stillen, de afwijkenden
Jonge, hippe ondernemers zijn helemaal niet zo interessant en ze zijn al helemaal niet zo disruptief als we denken. Ze zijn hoogstens cool. En trouwens we willen als ondernemers helemaal geen andersdenkenden in ons midden. We zijn alleen maar bang dat we iets missen....
Hoe houd je je business op koers?
Hoe betekenisvol je ook bezig bent als ondernemer, je wilt wel management informatie. Je hebt immers een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Je wilt onderweg weten hoe het gaat, zodat je kunt bijsturen. Op de goede manier. Ook planning & control en...
De wereld is een schouwtoneel ook voor ondernemers DEEL 1
Waar gaat het eigenlijk om in het contact tussen jou, de ondernemer, en je klant? Gaat het om jou of jouw product? En hoe praat je met ze? Welke “toon” sla je aan? Ga je voor heel persoonlijk en blijf je ‘jezelf’ of kies je voor een afstandelijk alter ego? ...
Wat jij denkt dat klanten willen – en wat ze echt willen
Wat is het allerbelangrijkste dat je als ondernemer kunt doen voor je klanten? Als een superman of supervrouw, met je schroevendraaier als zwaard, klaar staan om hun draken te bestrijden en andere problemen op te lossen? Of misschien eerst even luisteren naar...
Zo schrijf je geweldige teksten voor je website
Hoe mooi je site ook is, als de teksten waardeloos zijn dan heeft een mooie, dure website geen zin. Dus hier zijn de 12 belangrijkste tips voor content marketing. De volgende twaalf tips helpen je de eerste stappen te zetten om strakke teksten te schrijven voor...
De ”Power of Habit” of hoe belangrijk klantenbinding is
Klanten, daar draait het om bij ondernemers. Want klanten betekent verkoop en verkoop betekent geld. En zonder geld heb je geen bedrijf. Hoe passievol, betekenisvol en geweldig jij en jouw producten ook zijn, zonder klanten kun je het wel schudden. Want klanten...
Online marketing is echt heel belangrijk, met één grote maar….
De digitale werkplaats van Google was onlangs in Groningen, een leuk online marketing evenement op een geweldige locatie. Mijn maandag zag er iets anders uit dan normaal. In plaats van langzaam opstarten, want maandag *gaap* , was ik om half tien...
Het businessplan is zó 2016!
Businessplannen? Die heb je toch helemaal niet meer nodig. Je hebt een idee en........ gaat beginnen. De rest is historie, zoals ze dan zeggen. Maar is het echt zo? Een kleine geschiedenis van het businessplan “Vroegah” (zo van 1950 tot...
De kip en het ei van ondernemen
Ondernemen start met een passie! Nee, zeggen anderen, ondernemen start met kijken naar oplossingen voor het probleem van een klant. Tja, wat is het nu. Gaat het nu eigenlijk om de klant of is je eigen drive en passie het allerbelangrijkste? Ik bekijk beide kanten en...