Blog
Ik doe wat jij doet
Rook jij (nog)? Nee? En je vrienden of familie? Ook niet? En vroeger dan? Hadden jullie thuis, bij je ouders of grootouders, ook sigaretten en een asbak op tafel staan als er bezoek kwam? En nu, staat die asbak er nog? Ik kan me verjaardagen van vroeger...
“Denk niet zwart, denk niet wit, denk niet zwartwit, maar denk in de kleur van je hart….”
Goh, hoe heet die zanger nog maar. Uit Arnhem komt hij. En hij zong liedjes met vreselijke (sorry) teksten. Ik vond het draken van liedjes. Maar ze bleven wel hangen. Toch, maar even gegoogled. O ja, Frank Boeijen. Maar wat heeft dit nu met nuances te maken?...
Ik ben moe, maar jij bent een sukkel
Deze ochtend rijd naar een afspraak, ik heb haast. Ik rijd pittig door en ik erger me aan (vracht)auto's die langzaam rijden. Vooral zij die heel langzaam een ander inhalen. " Wat een slak! Wat rijdt ie sloom!"Roep ik hardop in mijn coconnetje. Ik heb mijn eerste...
waarom? Oh, waarom toch?
Waarom, waarom, waarom, waarom, waarom!? Afgelopen week heb ik een workshop gevolgd bij de Happy Startup School in Groningen. Dit is een organisatie uit de UK, Brighton, die startups helpt om betekenisvol te ondernemen. Drie woorden om de dag te omschrijven: boeiend,...
Beter luisteren: 5 tips
Beter luisteren Storytelling, verhalen vertellen, wordt aangeprezen aan ondernemers om producten beter te verkopen of klanten te binden. Een goed, consistent verhaal vertellen in belangrijk. Maar.......luisteren is in contact met andere mensen nog veel belangrijker....
Van een eigen mening word je niet gelukkig
We worden de afgelopen periode in het nieuws en op sociale media geconfronteerd met meningen: 'verstandige' meningen die wetenschappelijk zijn onderbouwd of emotionele meningen vol angst of boosheid. Een (eigen) mening hebben is hot! We zijn vóór...
Prima is het nieuwe Happy!
Op mijn bucketlist staat al jaren: walvissen spotten. Vooral het grootste zoogdier op aarde, de blauwe vinvis, zou ik heel graag in het echt willen zien. Gisteren las ik in de NRC dat ik daarvoor niet helemaal naar Nieuw-Zeeland hoef. Ook Ierland blijkt een walhalla...
Zeg ondernemer, maar jij bent toch ook….een mens?
Tot dusver maakte je onderscheid op wie je je richtte met je marketinguitingen: op andere ondernemers of op consumenten. Want dat was in marketingtermen een wereld van verschil. Maar er is een nieuwe trend: van Mensenmarketing! Toen ik “vroeger” op de HEAO zat,...
Succes kun je niet kopiëren
Succesvolle ondernemingen kun je niet kopiëren, je kunt het wel proberen, maar dat geeft geen garantie voor succes. Succes, wat dat ook voor je betekent, is vooral heel hard werken, een goed netwerk en het allerbelangrijkste toeval. Als je een uurtje op...